Podaruj sobie
chwilę relaksu

Masaż

Uwolnij swoje ciało od napięcia i bólu dzięki masażowi.

Masaż to forma zabiegu oddziałująca na organizm za pomocą dotyku. Wywarty na tkankach ucisk wzbudza w nich reakcje fizjologiczne, powodując aktywizację układu krwionośnego, nerwowego, oddechowego i wydalniczego, dlatego też masaż stosowany jest w leczeniu wielu chorób. Ponadto zabieg ten zmniejsza napięcie mięśniowe, likwiduje ból, odżywia tkankę, ujędrnia skórę i poprawia samopoczucie.

Masaż może być wykonywany na określonym obszarze ciała lub na całym ciele. Istnieje kilka jego rodzajów, których zastosowanie zależne jest od celu, jaki chcemy osiągnąć, np. masaż klasyczny lub masaż sportowy. Masaż jest również jedną z technik wykorzystywanych w terapii manualnej.

masaż

Masaż klasyczny

Jeżeli aktywność fizyczna jest nieodłącznym elementem Twojego życia, pragniesz osiągać coraz lepsze wyniki sportowe lub doznałeś urazu i chcesz jak najszybciej powrócić do formy, koniecznie musisz zadbać o prawidłową regenerację mięśni. Wybierz się na masaż sportowy!

Masaż sportowy skierowany jest do wszystkich osób uprawiających sport. Jest on jednym z elementów odnowy biologicznej i rehabilitacji sportowej. Do jego zadań należy przyśpieszenie regeneracji mięśni po wysiłku fizycznym, przygotowanie organizmu do treningu oraz zapobieganie kontuzjom i zakwasom. Czas trwania masażu sportowego uzależniony jest od tego, kiedy jest wykonywany (przed, po czy w trakcie wysiłku). Opracowywane są w nim te mięśnie i struktury, które były lub będą najbardziej obciążane i zaangażowane w wysiłek fizyczny.

W masażu sportowym używa się takich samych technik co w przypadku masażu klasycznego, różnica polega jednak na tym, że masaż sportowy jest mocniejszy i intensywniejszy. W fizjoterapii sportowej masaż odgrywa ważną rolę, stymulując mięsień głęboko oddziałuje się na tkankę mięśniowo-powięziową, sprawiając, że jest ona lepiej odżywiona. Rodzaj stosowanych technik zależy od sportowca i jego potrzeb.

Masaż sportowy

Zarówno ciężka praca fizyczna, jak i siedzący tryb życia mogą doprowadzić do przeciążeń kręgosłupa i mięśni, powodując ból oraz dyskomfort. Jeżeli odczuwasz pieczenie w kręgosłupie lub zaobserwowałeś ograniczenie ruchomości, niezwłocznie wybierz się na masaż klasyczny.

Masaż klasyczny jest najpopularniejszą formą masażu, często pełni rolę masażu rehabilitacyjnego. Wykorzystuje on specjalne ruchy oraz techniki takie jak głaskanie, rozcieranie, ugniatanie, oklepywanie, wyciskanie, czy wibracja. Wykonanie poszczególnych elementów masażu klasycznego służy pobudzeniu do pracy organizmu człowieka. Wykonywany on jest na nagie ciało, przy użyciu środka poślizgowego (kremu, oliwki, maści). Czas masażu uzależniony jest od masowanego odcinka.

Masaż klasyczny znajduje swoje zastosowanie najczęściej przy dolegliwościach wynikających z braku ruchu lub przeciążeń spowodowanych pracą. Wskazany jest przy zmianach zwyrodnieniowych, stłuczeniach, bólach kręgosłupa, chorobach reumatycznych. Działa przeciwbólowo, normalizuje napięcie mięśniowe, poprawia przepływ krwi oraz wzmacnia i przyśpiesza regenerację mięśni. Masaż klasyczny jest dla każdego, kto chce zapomnieć o bólu i przywrócić swój organizm do pełnej sprawności.

Odwiedzasz nas po raz pierwszy? Sprawdź jak się przygotować do pierwszej wizyty