FAQ – Najczęściej zadawane pytania

Co mi dolega jak mam takie i takie objawy? Czy mogą mi państwo doradzić?

Nie udzielamy porad ani nie prowadzimy oceny czy diagnostyki stanu zdrowia, urazów, kontuzji czy innych dolegliwości bólowych, ruchowych itp. online. Działamy w najlepszym interesie ludzkim, dlatego zapraszamy na pierwszą wizytę konsultacyjną, podczas której – po wywiadzie i badaniu, będziemy w stanie powiedzieć Ci więcej o Twoim zdrowiu.

Czy mogę skorzystać z wizyty w ramach NFZ?

Nie wykonujemy zabiegów refundowanych przez NFZ.

Czy honorujecie Multisport?

Nie, nie współpracujemy już z programami benefitowymi i nie honorujemy już żadnej karty Multisport.

Ile kosztuje i ile trwa wizyta u fizjoterapeuty?

Wizyta u fizjoterapeuty trwa 30 lub 60 minut w zależności od wykonywanego zabiegu. Rekomendowany wybór pierwszej wizyty to 30 minut. W razie konieczności i po konsultacji z terapeutą kolejne wizyty będą umawiane na dłuższy czas 60 minut. Cennik wszystkich naszych usług, znajduje się tutaj.

Jaka jest forma płatności za wizytę?

Przyjmujemy płatność gotówką oraz kartą płatniczą.

Czy mogę wykupić pakiet zabiegów?

Posiadamy pakiety na zajęcia grupowe. Więcej informacji na temat zajęć można znaleźć tutaj. Nie posiadamy w ofercie pakietów na zabiegi fizjoterapeutyczne. Jeżeli konieczna będzie długotrwała rehabilitacja, koszty wizyty zostaną uzgodnione indywidualnie.

Jak ubrać się na wizytę?

Na wizytę należy zabrać ze sobą wygodny, niekrępujący strój. Proszę pamiętać, że terapia może wymagać odsłonięcia większej powierzchni ciała i pozostania w samej bieliźnie. Więcej wskazówek na temat przygotowania się do wizyty u fizjoterapeuty znajduje się tutaj.

Na treningu bądź zajęciach grupowych, zawsze obowiązuje wygodny sportowy strój i obuwie zmienne. Można również ćwiczyć boso.

Czy potrzebuję skierowania, aby umówić się na wizytę do fizjoterapeuty?

W przypadku wizyt nierefundowanych przez NFZ nie jest wymagane skierowanie, dlatego na wizytę u fizjoterapeuty w naszym studio można zapisać się bez skierowania. Jeżeli pojawiły się jakiekolwiek dolegliwości ruchowe, zalecamy najpierw wizytę u terapeuty, zanim zdecydujesz się na trening, nawet jeśli jest to trening terapeutyczny.

Czy muszę zabrać ze sobą badania?

Na wizytę u fizjoterapeuty należy zabrać ze sobą posiadaną dokumentację medyczną. Jeżeli było wykonywane RTG (zdjęcie rentgenowskie), MRI (rezonans magnetyczny), TK/CT (tomografia komputerowa) – prosimy o zabranie ze sobą nie tylko samego opisu, ale także płyt z badaniem bądź kliszy. Jeżeli dolegliwości występują od dłuższego czasu, prosimy o zabranie również starszych badań, nie tylko tych aktualnych. Także informacje dotyczące przebytych zabiegów i operacji oraz dolegliwości bezpośrednio niepowiązanych z narządem ruchu są bardzo istotne, np. operacje kardiologiczne, naczyniowe, w obrębie jam brzucha, ginekologiczne itp. Podanie terapeucie jak największej ilości szczegółów pozwoli na szybkie postawienie diagnozy i rozpoczęcie terapii.

Jaką metodą pracują specjaliści Fizjo4life?

Nasi terapeuci łączą różne metody w celu osiągnięcia jak najlepszych rezultatów. Każdy przypadek analizujemy indywidualnie, często konsultujemy się w całym zespole wykorzystując różnorodną wiedzę i doświadczenie naszych terapeutów i trenerów. Dzięki temu nasi pacjenci otrzymują jak najlepszą opiekę oraz możliwie jak najszybsze rozwiązanie problemu, z którym się do nas zgłosili.

Czy terapia rozpoczyna się już podczas pierwszej wizyty?

Tak. Już podczas pierwszej wizyty, po zebraniu wywiadu i wstępnym badaniu, wprowadzana jest terapia.

Jak długo trwa proces rehabilitacji?

Czas trwania, jak i cały proces rehabilitacji jest indywidualny i zależy od wielu czynników. Każdy pacjent jest informowany o ilości planowanych zabiegów bezpośrednio przez terapeutę. W zależności od postępów, czas ten może ulec zmianie – zarówno skrócić się, jak i wydłużyć.

Czy w Fizjo4life mogę skorzystać z zabiegów fizykoterapii?

W naszej placówce nie wykonujemy zabiegów z zakresu fizykoterapii tzn. laseroterapii, krioterapii, elektroterapii (różnego rodzaju prądy), ultradźwięków, fal uderzeniowych itp. Nasi terapeuci szukają przyczyny bólu i powstałych dysfunkcji, a następnie starają się rozwiązać problem. Fizykoterapia w głównej mierze łagodzi tylko objawy, nie eliminuje przyczyn bólu, co skutkuje nawrotem dolegliwości.

Czy mogę przyjść bezpośrednio po urazie?

Tak, jeżeli nie ma podejrzenia złamania kości i urazowi nie towarzyszy większe uszkodzenie tkanek (sączące się rany, obszerne krwawe otarcia, świeże oparzenia), a stan pacjenta jest dobry i nie występują inne objawy niezwiązane z układem ruchu (neurologiczne, trzewne). Jeżeli terapeuta będzie miał wątpliwości co do stanu pacjenta, bądź zauważy inne niepokojące objawy, poprosi o wykonanie dodatkowych badań obrazowych i konsultację z lekarzem specjalistą.

Czy rehabilitujecie pacjentów po operacjach?

Tak, prowadzimy rehabilitację pooperacyjną i pourazową – po rekonstrukcji więzadeł, po zespoleniach, złamaniach, po wstawieniu endoprotez. Dotyczy to zarówno kręgosłupa, jak i stawów obwodowych, czyli np. kolana, łokcia barku itp. Jest to zazwyczaj połączenie pracy manualnej z treningiem terapeutycznym.

Czy prowadzicie zajęcia korekcyjne dla dzieci?

Tak, w naszej ofercie znajdują się zajęcia z korekcji wad postawy u dzieci i młodzieży. Dostępne terminy można sprawdzić za pośrednictwem serwisu Booksy. Zapisy prowadzone są poprzez serwis oraz telefonicznie poprzez naszą recepcję.

Czy możliwy jest trening w 2 osoby?

Nasi trenerzy na pierwszym treningu przeprowadzają z Tobą diagnostykę, żeby stworzyć dla Ciebie jak najlepszy plan treningowy i poświęcić Ci 100% uwagi. Jednak później jak najbardziej można połączyć treningi z drugim podopiecznym, jeśli okaże się, że macie podobne cele i plany treningowe.

Czy jest dostępny parking?

Parking dla naszych pacjentów dostępny jest przy ulicy (jest to parking miejski, płatny).