Pilates

Pilates

Pilates Warszawa - Zajęcia grupowe

Postaw na gibkość i smukła sylwetkę. Wzmocnij ciało, zredukuj stres, popracuj nad prawidłową postawą ciała.

Cennik

Pilates 60 min 35 zł

Plan zajęć grupowych

Autorski program Pilates dostosowany do grupy

Zajęcia są oparte o autorski program stworzony przez Małgorzatę Myśliwiec. Każdorazowo dostosowywane są do potrzeb i poziomu zaawansowania grupy. Dzięki regularnym zajęciom poprawisz sylwetkę, wzmocnisz mięśnie i zredukujesz stres.

Pilates – trening dla osób bez dobrej kondycji fizycznej

Pilates to nauka odpowiedniego wzorca ruchowego, nauka prawidłowej postawy ciała, zarówno w pozycjach statycznych jak i w ruchu. Pomaga przywrócić równowagę mięśniową i skupić się na prawidłowym oddechu. Jest to forma treningu, z której mogą korzystać również osoby nie posiadające dobrej kondycji fizycznej.

Pilates na ból kręgosłupa

Zajęcia pilatesu poleca się szczególnie osobom będącym pod wpływem silnego stresu oraz cierpiących z powodu bólu kręgosłupa. Pomaga wzmocnić mięśnie pleców i odciążyć kręgosłup. W niektórych przypadkach zalecana jako uzupełnienie rehabilitacji. Ten poziom zajęć zbuduje twoją świadomość ciała i siłę wewnętrzną, którą wykorzystasz na zajęciach o wyższym poziomie zaawansowania.

  • Kameralna grupa
  • Terapeutyczne podejście
  • Nastrojowe wnętrze

Pilates coraz popularniejsze w polsce

Coraz częściej wybieramy formy aktywności fizycznej angażujące do pracy całe nasze ciało. Taką właśnie formą ćwiczeń jest pilates, który staje się w Polsce coraz popularniejszy. Pilates nie tylko poprawia kondycję, ale także postawę ciała i samopoczucie.

Pochodzenie pilatesu

Pilates to zestaw oryginalnych ćwiczeń, opracowanych przez pochodzącego z Niemiec Josepha Pilatesa. Joseph urodził się w 1880 roku i od dziecka cierpiał na astmę i krzywicę kości, przez co całe swoje życie poświęcał na usprawnianiu własnego ciała. Mieszkał oraz pracował w Anglii i Niemczech, a później wraz ze swoją żoną Klarą emigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie razem założyli pierwsze na świecie studio pilates. Studio mieściło się na 5 alei 939 w Nowym Jorku obok City Balet, dlatego ich pierwszymi klientami byli tancerze. Małżeństwo przez całe swoje życie promowało
i rozwijało metodę pilates, a po ich śmierci działania kontynuowali ich uczniowie. Do Polski pilates przeniósł Michael King w 2000-2001 roku.

Założenia metody pilates

Pilates koncentruje się na nauce świadomości ciała, dlatego ćwiczenia wykonywane są w pełnym skupieniu, a każdy ruch jest precyzyjny i płynny. Kontrolowane jest ułożenie ciała oraz pozycji wyjściowej. Ćwiczenia rozpoczynane są od centrum, w izolacji mięśniowej. W pilatesie ważny jest prawidłowy oddech, gdyż łączy on ciało i umysł oraz nadaje rytm ćwiczeniom. Oddychanie torem boczno-żebrowym wspomaga utrzymanie napięcia mięśniowego podczas ćwiczeń. Trening pilates powinien odbywać się systematycznie i w małych grupach, dzięki czemu instruktor może poświęcić każdemu uczestnikowi czas i skorygować błędy, tak jak to odbywa się w naszym studio.

Pilates dla kogo?

Pilates jest podstawą wielu programów rehabilitacyjnych zapobiegających urazom kręgosłupa. Ćwiczenia pilates wzmacniają szczególnie mięśnie odpowiedzialne za stabilizację posturalną, czyli mięśnie CORE, do których należy przepona, mięsień poprzeczny brzucha, mięśnie dna miednicy oraz mięsień wielodzielny, poprawiają koordynację mięśniową, równowagę i czucie głębokie, a także obniżają poziom stresu.

Ćwiczenia pilates

Joseph Pilates spisał w formie broszurki 34 ćwiczenia, które można modyfikować, w zależności od potrzeb i umiejętności. Wszystkie zaczynają się od ustawienia kręgosłupa w pozycji neutralnej. Kręgosłup neutralny w przypadku pozycji leżącej oznacza równoległe ustawienie kolców biodrowych do podłoża, natomiast w pozycji stojącej lub siedzącej prostopadłe. Pozycją podstawową w pilatesie, która często jest ćwiczeniem rozgrzewkowym jest The Hundred, czyli setka. Do innych popularnych ćwiczeń należy roll up, rolling back, swimming, one leg circle, schoulder bridge.

Zadbaj o swój kręgosłup i zapisz się na nasze zajęcia!

Jeżeli chcesz poznać wszystkie pozostałe ćwiczenia i ich modyfikacje oraz doświadczyć na własnym ciele, na czym polega pilates zapraszamy na nasze zajęcia pilates w Warszawie, w naszym Studio.

Rezerwacji możesz dokonać osobiście w naszym studio, telefonicznie, przez aplikację Booksy lub zakładkę „Zapisz się” na naszej stronie.