Indywidualny trening funkcjonalny

Indywidualny trening funkcjonalny

Ten intensywny program treningu funkcjonalnego pozwoli Ci wzmocnić ciało, zwiększyć siłę, poprawić formę i kondycję. Dodatkowo pokonamy osłabienie mięśni głębokich poprzez odpowiednie ćwiczenia mięśni głębokich odpowiadających za utrzymanie prawidłowej sylwetki.

Cennik

Indywidualny trening funkcjonalny 60 min 180 zł

Czym jest trening funkcjonalny?

Trening funkcjonalny z pewnością nie jest standardową formą treningów fizycznych. Dlaczego? Podczas treningu funkcjonalnego wykonuje się ćwiczenia odzwierciedlające czynności codzienne, takie jak siadanie, podnoszenie ciężkich przedmiotów lub chwytanie znajdującej się wysoko na półce książki.

Cel treningu funkcjonalnego

Podstawowym założeniem treningu funkcjonalnego jest ogólny rozwój i zwiększanie sprawności ciała i wszechstronne wzmocnienie mięśni poprzez wykonywanie ćwiczeń bazujących na własnym ciężarze ciała lub małych obciążeniach zewnętrznych. W treningu funkcjonalnym stawiamy nacisk na pracę na mobilnością i stabilnością ciała będącymi szeroką podstawą do rozwoju i progresji fundamentalnych wzorców ruchowych, a także wybranej „funkcji”. Charakteryzuje się dużą różnorodnością ruchów imitujących naturalne i często wykonywanych czynności ciała, dzięki czemu zmniejsza ryzyko urazów podczas ich powielania w życiu codziennym, czy warunkach sportowych. Pozwala ciału poruszać się pewniej i wydajniej, a dodatkowo dbamy o utrzymanie prawidłowej sylwetki ciała.

Trening funkcjonalny – ćwiczenia wzmacniające jak największą ilość mięśni

Podczas treningu trener stawia na różnorodność proponowanych ćwiczeń wykonywanych w seriach o zmiennej intensywności, co pozwala wzmocnić jak największą ilość mięśni. Trening funkcjonalny poprawia gibkość ciała i naszą koordynację ruchową. Pobudza do pracy mięśnie głębokie, które często odpowiadają za utrzymanie prawidłowej postawy ciała.

Trening indywidualny – najlepsze efekty

Indywidualna praca z trenerem daje gwarancję efektywnego treningu, podczas którego specjalista czuwa nad prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń, ich jakością oraz odpowiednią intensywnością, budując prawidłowe wzorce ruchowe – pozwala to na wszechstronne wzmocnienie mięśni bez narażania ciała na przeciążenia.

Kto prowadzi treningi funkcjonalne?

Trening funkcjonalny prowadzony jest przez doświadczonych terapeutów ruchowych rozpoczynających pracę od oceny ogólnej sprawności ciała dobierając w ten sposób rodzaj i intensywność wykonywanych ćwiczeń pod indywidualne możliwości podopiecznego.

Trening funkcjonalny angażujący całe ciało

Ten rodzaj ruchu nie przypomina najczęściej wykonywanych treningów. Ćwiczenia funkcjonalne angażują bowiem całe ciało we wszystkich płaszczyznach podczas ruchów złożonych, dlatego całkowicie odbiegają od tak popularnych ćwiczeń izolowanych i kulturystycznych. Niektórzy specjaliści przed rozpoczęciem ćwiczeń zalecają wykonanie oceny funkcjonalną metodą FMS, która ukazuje zarówno dysfunkcje ruchowe i wady postawy, jak i najlepiej rozwinięte funkcje motoryczne.

Poprawa sprawności ciała poprzez trening funkcjonalny

Głównym założeniem treningu funkcjonalnego jest poprawa ogólnej motoryki ćwiczącego. Niejednokrotnie zakłada też użycie ciężarów , choć nie na tym położony jest nacisk podczas wykonywania ćwiczeń. Trening ten nie spowoduje ogromnego przyrostu masy mięśniowej, jednak poprawi ogólną sprawność ciała oraz jego koordynację.

Trening funkcjonalny – poprawa motoryki ciała

Fakt, iż trening funkcjonalny opiera się na wykonywaniu codziennych czynności sprawia, że powszechnie stosuje się go w procesie rehabilitacji. Głównym problemem wielu pacjentów jest zaburzenie funkcji motorycznych, które poważnie ograniczają codzienne funkcjonowanie. Nie są to jedynie suche twierdzenia, a fakty potwierdzone badaniami. Jedne z nich pokazują, że wdrożenie ćwiczeń funkcjonalnych do usprawniania u osób z ręką reumatoidalną znacząco poprawiły jej zdolności manualne i funkcje chwytne.

Co dają ćwiczenia funkcjonalne?

Jakie efekty dają ćwiczenia funkcjonalne? Przede wszystkim:

  1. Przyspieszają metabolizm. Jeśli parametry treningu oraz tętna są odpowiednie (ok. 30 minut ćwiczeń przy wartości 60%-70% maksymalnego tętna), ćwiczenia funkcjonalne mogą wspomóc proces chudnięcia.
  2. Poprawiają równowagę i propriocepcję . Trening funkcjonalny kształtuje ćwiczenia czucia głębokiego podczas ćwiczeń zarówno z otwartymi, jak i zamkniętymi oczami na niestabilnym podłożu.
  3. Zwiększają wydolność organizmu. Przyspieszone tempo ćwiczeń pobudza do pracy układy krwionośny i oddechowy, adaptując je do wysiłku, zwiększając jego efektywność.
  4. Odbudowanie prawidłowych wzorców ruchowych. Oprócz tego – poprzez wzmacnianie mięśni głębokich i posturalnych korygują nieprawidłowości postawy ciała.
  5. Ochronę przed urazami. Dzięki ćwiczeniom funkcjonalnym mięśnie i stawy są regularnie konfrontowane ze skomplikowanymi ruchami, dzięki czemu stają się o wiele bardziej odporne na kontuzje.

Nowoczesny trening funkcjonalny w Warszawie

Trening funkcjonalny, prowadzony przez terapeutów ruchowych i trenerów medycznych w studio Fizjo4life, jest nowoczesnym spojrzeniem na stworzone do ruchu ludzkie ciało. Trenowanie podejmowane regularnie i efektywnie, czyli około 2-3 razy w tygodniu przynosi oczekiwane efekty bez zjawiska przetrenowania i przeciążenia organizmu.

Specjaliści dbający o twój trening Trenerzy BLACKROLL® dbają o to, by jak najefektywniej wdrożyć zasady ćwiczeń funkcjonalnych do pasjonatów aktywności fizycznej, z którą mają kontakt na co dzień.

  • 1 na 1
  • 100% uwagi
  • Terapeutyczne podejście