Rehabilitacja uroginekologiczna

Fizjoterapeuta uroginekologiczny warszawa

Doskwieraj Ci wstyd związany z pojawieniem się problemu nietrzymania moczu? Jesteś w ciąży lub przebyłaś ciąże i zastanawiasz się czy wszystko funkcjonuje prawidłowo, a może zauważyłaś pewne problemy?

Pamiętaj, że “taka Pani natura” lub “tak może być” to nie argumenty w kwestii zdrowia i komfortu w codziennym życiu.  Problemy uroginekologiczne to poważny problem dotykający mnóstwa kobiet. Nieleczone mogą prowadzić do pogłębienia się dysfunkcji lub powodować dalsze dolegliwości, zwiększając poczucie wstydu i dyskomfortu.

Zaufaj specjalistom i zapisz się na wizytę wybierając “Rehabilitacja uroginekologiczna”/ “Rehabilitacja uroginekologiczna w ciąży”.

Umów się przez Booksy

Rehabilitacja uroginekologiczna 45 min od 190 zł

Czym jest fizjoterapia uroginekologiczna?

Fizjoterapia uroginekologiczna jest specjalnością fizjoterapii, mająca na celu leczenie i zapobieganie różnym zmianom dna miednicy, takim jak nietrzymanie moczu, wypadanie narządów płciowych, czy dysfunkcje seksualne. Głównym celem fizjoterapii uroginekologicznej jest nauka świadomości własnego ciała – utrwalając prawidłowe wzorce ruchowe oraz nawyki, podczas terapii bazuje się na ćwiczeniach korygujących pracę mięśni dna miednicy, które poprawiają ukrwienie i elastyczność tych struktur.

Fizjoterapia uroginekologiczna przed i po porodzie

Fizjoterapia uroginekologiczna skierowana jest głównie do kobiet, które chcą się przygotować do porodu, powrócić do formy po porodzie, cierpią na dysfunkcje związane z okresem ciąży np. bóle kręgosłupa, spojenia łonowego, miednicy, obrzęki. Na kontrole poporodowe najlepiej przyjść już 2-4 tygodnie po porodzie, również po cesarskim cięciu. Po porodzie za pomocą cesarskiego cięcia, jeśli jednak zachodzi potrzeba lub występują dysfunkcje wskazane są wcześniejsze wizyty.

Cel stosowania fizjoterapi uroginekologicznej

Fizjoterapia uroginekologiczna ma na celu wzmocnienie lub relaksację mięśni miednicy, tak więc ten typ fizjoterapii jest zalecany także w przypadku: nietrzymania moczu i problemów pęcherza moczowego, bolesnych miesiączkowań, uczucia dyskomfortu podczas stosunku, obniżenia narządu rodnego, rozejściu mięśnia prostego brzucha, zespołów bólowych dna miednicy, zaparć, wulwodynii, bólu kości ogonowej, okolic miednicy oraz odbytu, problemów z oddawaniem moczu, zaburzeń strumienia moczu, częstomoczu oraz parć naglących. Ćwiczenia na mięśnie dna miednicy są wskazane jako uzupełnienie treningu stabilizacji centralnej.

Fizjoterapia uroginekologiczna jest skuteczna w zapobieganiu i leczeniu:

• pęcherza nadreaktywnego, naglących parć na pęcherz, nietrzymania moczu, w tym wysiłkowego nietrzymania moczu,
  • przewlekłego bólu okolic miednicy, bólu kości ogonowej, bólu okolic odbytu,
  • bólu spojenia łonowego,
  • bólu kręgosłupa,
  • dysfunkcji seksualnych, np. w przypadku braku satysfakcji seksualnej, występującego dyskomfortu podczas współżycia lub pochwicy,
  • wulwodynii,
  • dysfunkcji defekacyjnych, np. zaparć, nietrzymania stolca lub gazów,
  • obniżenia lub wypadania narządów miednicy mniejszej,
  • bolesnego miesiączkowania,
  • rozstępu mięśnia prostego brzucha.

Fizjoterapia uroginekologiczna przed porodem

Fizjoterapia uroginekologiczna wskazana jest kobietom w ciąży jako terapia przygotowująca do porodu, w przypadku dolegliwości związanych z okresem ciąży, np. bólu kręgosłupa, spojenia łonowego, miednicy lub obrzęków, a także jako regeneracja poporodowa.

Dla kogo fizjoterapia uroginekologiczna?

Fizjoterapia uroginekologiczna jest wskazana w stanie przed i po operacji ginekologicznej lub urologicznej, po nacięciu, pęknięciu krocza oraz cesarskim cięciu, stosując mobilizację blizn. Zalecane jest również rozluźnienie krocza jako przygotowanie do porodu po 36 tygodniu ciąży. U mężczyzn wskazaniem do terapii uroginekologicznej jest wykonany zabieg prostatektomii, występujące zespoły bólowe, bóle podczas i po erekcji, wytrysku, bolesne oddawanie moczu.

Kiedy można skorzystać z fizjoterapia uroginekologicznej?

Jeżeli ginekolog nie znalazł żadnych przeciwwskazań do wizyty u fizjoterapeuty uroginekologicznego, wówczas taka wizyta nie jest wskazana jedynie u kobiet, które są w trakcie miesiączki. Natomiast wykonanie masażu w ciąży i po porodzie wyklucza pierwszy trymestr ciąży, ciąża powikłana, cukrzyca ciążowa, skazy krwotoczne, niedokrwistość.

Metody wykorzystywane w fizjoterapii uroginekologicznej

W naszym studio w Warszawie fizjoterapeutka specjalizująca się w fizjoterapii uroginekologicznej dostosowuje terapię indywidualnie do potrzeb, stanu pacjentki oraz występujących dolegliwości.

Techniki manualne w fizjoterapii uroginekologicznej

Wykonujemy techniki manualne zewnętrzne i wewnętrzne, techniki uciskowe na punktach spustowych, bliznach, masaże w przypadku bólów kręgosłupa w ciąży, masaże limfatyczne w przypadku obrzęków, kinesiotaping, trening mięśni dna miednicy, ćwiczenia po porodzie, trening behawioralny oraz mobilizację blizny. Dodatkowo przeprowadzamy masaże w przypadku bólów kręgosłupa w ciąży, lub masaże limfatyczne w przypadku obrzęków.

Rehabilitacja, ćwiczenia i profilaktyka

Podczas wizyty nasza fizjoterapeutka uroginekologiczna uczy prawidłowej techniki wykonywania ćwiczeń mięśni dna miednicy i zwraca uwagę na profilaktykę.

Jak przygotować się do pierwszej wizyty u fizjoterapeuty uroginekologicznego?

Pacjentka nie musi się przygotowywać w żaden specjalny sposób do wizyty, warto jednak założyć wygodny i lekki strój. Nasza fizjoterapeutka zadba o to, aby pacjentka czuła się komfortowo, a panująca atmosfera podczas wizyty była przyjazna.

Pierwsza wizyta uroginekologiczna w naszym studio w Warszawie opiera się na wywiadzie, który dotyczy występujących dolegliwości i celu wizyty oraz na badaniu manualnym, które ma na celu szczegółową ocenę strukturalną i funkcjonalną dna miednicy.

Warto na swoją pierwszą wizytę u fizjoterapeuty wziąć aktualne badania ginekologiczne, urologiczne, proktologiczne lub ortopedyczne, jeżeli jednak nie zostały takie badania wcześniej wykonane, nie jest to konieczność.

• 1 na 1
  • Intymna atmosfera
  • Holistyczne podejście

Uroginekologia warszawa

Fizjoterapia w uroginekologii jest niezwykle istotnym elementem kompleksowej opieki nad pacjentkami w Warszawie związanej z zaburzeniami układu miednicy. Dzięki specjalistycznym usługom w zakresie uroginekologii, mieszkańcy stolicy Polski mają możliwość skorzystania z wysokiej jakości terapii prowadzonej przez doświadczonych fizjoterapeutów. Fizjoterapia w uroginekologii obejmuje szeroki zakres technik i ćwiczeń mających na celu wzmocnienie mięśni dna miednicy, poprawę kontroli mikcji oraz leczenie różnych schorzeń takich jak nietrzymanie moczu czy obniżenie narządów miednicy. Terapeuci specjalizujący się w uroginekologii w Warszawie korzystają z najnowszych metod i narzędzi, aby zindywidualizować terapię i dostosować ją do potrzeb każdej pacjentki. Dzięki temu, fizjoterapia w uroginekologii w Warszawie zapewnia efektywne i skuteczne wsparcie dla pacjentek, pomagając im odzyskać kontrolę nad mięśniami miednicy i poprawić jakość swojego życia.