Kontuzje w podczas gry w tenisa

Kontuzje w podczas gry w tenisa

Co może się nam przydarzyć podczas gry w tenisa?

Oglądając relację w telewizji z zawodów tenisowych można dojść do wniosku, że to sport dla nas.

Co bowiem może się nam stać podczas gry? Nie spadniemy z dużej wysokości, nie zderzymy się z niczym z ogromną prędkością. Jednak tenisistom zagraża wiele innych niebezpieczeństw. Także tu, jak w każdym innym sporcie nie obejdzie się bowiem od kontuzji.

Zanim rozpoczniemy nasza przygodę z tenisem, lub wrócimy do dawnej pasji pamiętajmy, jak ważne jest przygotowanie się do gry. Większość kontuzji na korcie dotyczy bowiem osób, które „z biegu” czyli bez odpowiedniej rozgrzewki wyszły na kort.

Niewiele potrzeba by przygotować się do gry. Wystarczy kilka ćwiczeń by przygotować mięśnie i ścięgna do wysiłku. Ogólnorozwojowe ćwiczenia pozwolą ochronić się przed bolesnymi konsekwencjami kontuzji. Wątpliwe jest inwestowanie w stabilizatory na nadgarstki, łokcie, kostki i kolana, które to mają usztywnić stawy i ochronić je przed urazem podczas pasjonującej gry.

Jeśli jednak dojdzie już do wypadku na korcie, nie lekceważ bólu tylko jak najszybciej skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci powrócić do sprawności i zapomnieć o bólu.

Dołącz do naszej społeczności:

Dawka wiedzy prosto od specjalistów

Najnowsze porady i informacje o tym jak dbać o swoje zdrowie, podane w zrozumiały sposób przez naszych specjalistów.

Jeden mail tygodniowo, bez spamu

Nie będziemy zasypywać Cię zbędnymi wiadomościami, gwarantujemy jedną porcję wskazówek tygodniowo.

Możesz słuchać lub czytać

Bez względu na to jaką formę nauki preferujesz, nasz podcast i artykuły pozwolą Ci zdobywać wiedzę tak jak lubisz.

Kontuzje, czyli co boli tenisistę

Łokieć tenisisty – urazy stawu łokciowego związane są u tenisistów z olbrzymim obciążeniem jakiemu poddany jest ten staw wraz z przedramieniem podczas gry. Wystarczy nieprawidłowy ruch, długotrwała forsująca gra i do tego źle dobrany sprzęt i przeszywający ból utrudnia rozprostowanie ręki. Powodem bólu jest rozwijający się stan zapalny na zewnętrznej powierzchni tego stawu.

Zapalenie kaletki łokciowej – równie bolesne i uciążliwe schorzenie powstające na wskutek powtarzających się urazów w obrębie stawu łokciowego.

Dlatego tak ważne jest niebagatelizowanie jakichkolwiek sygnałów sugerujących kontuzję stawu. Oprócz wszelkich zasad gry warto przy tenisie zapamiętać jeszcze jedną: boli – zgłoś się do nas, nie pozwól by problem stał się na tyle poważny, że uniemożliwi Ci dalsze uprawianie tego sportu, a niekiedy na wskutek komplikacji utrudni codzienne funkcjonowanie.

Uszkodzenia nadgarstka – także nadgarstek ulega uszkodzeniom podczas gry w tenisa. Mamy tu do czynienia ze zwichnięciami i skręceniami nadgarstak. Niekiedy na wskutek forsownej gry tworzy się stan zapalny w obrębie tego stawu.

Staw barkowy – grając w tenisa możemy nabawić się stanu zapalnego w obrębie barku, a także niestabilnością w tym miejscu.

Kontuzje kończyn dolnych – w trakcie meczu na stawy w kończynach dolnych poddawane są dużym przeciążeniom, podczas zmiany kierunku, hamowaniach, startach i podskokach, dlatego też tenisiści często uskarżają się na kontuzje w tym rejonie.

Kolano – Podczas gry może dojść do uszkodzenia łąkotki, chrząstki stawu rzepkowo-udowego, aparatu więzadłowego, a także równie bolesnego naderwania mięśnia dwugłowego uda.

Kostka – podobnie jak u biegaczy u tenisistów na wskutek dużych obciążeń podczas gry może dojść do zapalenia ścięgna Achillesa, a także do skręcenia lub zwichnięcia stawu, niekiedy choć sporadycznie stan zapalny pojawia się też w obrębie stawu biodrowego.

Często występują także kontuzje kostki: skręcenie stawu skokowego oraz zapalenie ścięgna Achillesa. Rzadziej zdarza się zapalenie stawu biodrowego.

Jeśli grywasz w tenisa i dokuczają Ci kontuzje narządu ruchu zapraszamy do naszej kliniki. Nowoczesny sprzęt i fachowa wiedza naszych fizjoterapeutów sportowych pomogą Ci odzyskać sprawności i dalej cieszyć się grą bez bólu.

Jakub Nowosad

Jakub to fizjoterapeuta w warszawskiej klinice Fizjo4Life, specjalizujący się w pracy ze sportowcami i pacjentami po urazach ortopedycznych.

Łukasz Kołodziejczyk

Łukasz to specjalista rehabilitacji ortopedycznej. Zajmuje się terapią manualną, mięśniowo-powięziową, urazami sportowymi oraz diagnostyką wad postawy.

Rehabilitacja sportowa 30 min od 100zł
Rehabilitacja sportowa 60 min od 200zł

Rehabilitacja sportowa

Mamy wiedzę i doświadczenie w pracy ze sportowcami. Dzięki temu możemy skutecznie przygotować ich do uprawiania sportu zawodowego, jak i amatorskiego.