Korekcja wad postawy


Popraw komfort swojego życia poprzez wyeliminowanie wad postawy i pracę nad prawidłowymi wzorcami ruchu.

Niedobór codziennej aktywności fizycznej, stres i przeciążenie obowiązkami są częstą przyczyną słabnięcia mięśni pilnujących prawidłowej postawy (m.in. mięśni brzucha, pośladków, prostownik piersiowego odcinka grzbietu oraz mięśni utrzymujących sklepienia stopy).

Najczęstszą przyczyną powstawania wad postawy i dolegliwości z tym związanych jest siedzący tryb życia, szczególnie wielogodzinna praca przed komputerem oraz ograniczenie ruchu na świeżym powietrzu. Regularne zajęcia korekcji wad postawy pozwolą na zapobieganie kolejnym dysfunkcjom oraz pomogą powrócić do prawidłowej postawy. Praca z wykwalifikowanym terapeutą ruchowym jest gwarancją poprawy jakości naszego codziennego funkcjonowania.

fizjo4life_korekcja_wad_postawy

Trening terapeutyczny


fizjo4life_trening_terapeutyczny

Powróć do pełnej sprawności ruchowej po przebytej kontuzji lub operacji i ciesz się życiem bez powracających dolegliwości bólowych!

Podstawową i najskuteczniejszą pracą z dolegliwościami bólowymi ludzkiego ciała jest bez wątpienia rehabilitacja, jednak aby była ona efektywna na długi okres czasu konieczne staje się jej przedłużenie w postaci terapii ruchowej bazującej na przywróceniu organizmowi niezbędnej równowagi. Terapia ruchowa ma na celu wzmocnienie osłabionych partii ciała i przywrócenie prawidłowego napięcia częściom przeciążonym. Nasza filozofia zdrowego ruchu skupia się na reedukacji podstawowych wzorców ruchowych, które mają bezpośredni wpływ na prawidłowe funkcjonowanie ludzkiego ciała. Aby powrócić do uprawiania sportu lub zwykłych aktywności dnia codziennego bez narażania swojego ciała na dolegliwości bólowe niezbędny jest powrót do podstaw i praca nad wzmacnianiem swoich najsłabszych ogniw, które z czasem zaprocentują zdrowiem, dobrą i dobrym samopoczuciem.

Trening terapeutyczny rozpoczyna się wywiadem oraz pełną diagnostyką polegającą na wykonaniu testów pozwalających zdiagnozować dysfunkcje ruchowe i ocenić ich skalę. W trakcie treningu terapeutycznego, terapeuta ruchowy pozostaje w ścisłej współpracy z rehabilitantem prowadzącym, gwarantując tym samym zaprogramowanie możliwie najskuteczniejszej i najbardziej efektywnej terapii ruchowej w celu przywrócenia pełnej sprawności ciała. Zajęcia mają charakter indywidualny, dzięki czemu terapeuta jest w pełni skoncentrowany na Tobie i Twoich potrzebach dostosowując intensywność i poziom wykonywanych ćwiczeń do aktualnych możliwości fizycznych. Celem prowadzonej terapii ruchowej jest wzmocnienie ciała i wytworzenie trwałych i stabilnych wzorców ruchowych przeciwdziałających powstawaniu dolegliwości bólowych lub ich powrotowi. Trening terapeutyczny to niezbędny element procesu pozwalającego wyjść z trudnej i długotrwałej kontuzji, a także odzyskać pełnię sił po przebytej operacji.

Trening funkcjonalny


Ten intensywny program treningowy pozwoli Ci wzmocnić ciało, zwiększyć siłę, poprawić formę i kondycję.

Celem treningu funkcjonalnego jest ogólny rozwój i zwiększanie sprawności ciała poprzez wykonywanie ćwiczeń bazujących na własnym ciężarze ciała lub małych obciążeniach zewnętrznych. W treningu funkcjonalnym stawiamy nacisk na pracę na mobilnością i stabilnością ciała będącymi szeroką podstawą do rozwoju i progresji fundamentalnych wzorców ruchowych, a także wybranej "funkcji". Charakteryzuje się dużą różnorodnością ruchów imitujących naturalne i często wykonywanych czynności ciała, dzięki czemu zmniejsza ryzyko urazów podczas ich powielania w życiu codziennym, czy warunkach sportowych. Pozwala ciału poruszać się pewniej i wydajniej.

Trening funkcjonalny prowadzony jest przez doświadczonych terapeutów ruchowych rozpoczynających pracę od oceny ogólnej sprawności ciała dobierając w ten sposób rodzaj i intensywność wykonywanych ćwiczeń pod indywidualne możliwości podopiecznego. Podczas treningu trener stawia na różnorodność proponowanych ćwiczeń wykonywanych w seriach o zmiennej intensywności, co pozwala wzmocnić jak największą ilość mięśni. Trening funkcjonalny poprawia gibkość ciała i naszą koordynację ruchową. Pobudza do pracy mięśnie głębokie, które często odpowiadają za utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Indywidualna praca z trenerem daje gwarancję efektywnego treningu, podczas którego specjalista czuwa nad prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń, ich jakością oraz odpowiednią intensywnością, budując prawidłowe wzorce ruchowe bez narażania ciała na przeciążenia.

fizjo4life_trening_funkcjonalny
fizjo4life_trening_oddechowy

Trening oddechowy


Popraw swoje osiągnięcia sportowe, zdrowie i samopoczucie dzięki nauce poprawnego oddychania.

Niezbędnym elementem każdej rehabilitacji i planu treningowego jest trening oddechowy mający na celu przywrócenie prawidłowych wzorców oddechowych będących podstawą do wykonywania wszelkich ćwiczeń i czynności. Jeżeli wzorce oddechowe są zaburzone jakość każdego treningu, jak również wydolność oddechowa są obniżone.

Trening ten dedykowany jest sportowcom oraz pacjentom z zespołami bólowymi i chorobami układu oddechowego (astma, POCHP, wady klatki piersiowej). Ćwiczenia oddechowe obejmują dużą komponentę uspokajającą, dlatego polecamy również trening osobom narażonym na stres.

Trening oddechowy ocenia jakość oddechu, stan mięśni oddechowych oraz postawę ciała w kontekście funkcji oddechu. Terapia ma na celu naukę oddychania w trakcie codziennych aktywności oraz podczas wykonywania ćwiczeń takich jak ćwiczenia siłowe, trening aerobowy i wzmacniający.

Nauka rozpoczyna się przywróceniem optymalnego ustawienia klatki piersiowej w trakcie oddychania oraz prawidłową aktywację przepony jako mięśnia oddechowego. Następnie pacjent uczony jest regulacji oddechu oraz utrzymywania prawidłowych wzorców podczas ćwiczeń fizycznych. Terapia prowadzona jest wg założeń Postural Restoration Institute oraz Metody Butejki.

Trening rolowania


Odkryj zalety wykorzystania rolek do aktywacji mięśni przed treningiem oraz potreningowej regeneracji

Trening rolowania odbywa się z użyciem profesjonalnych rollerów marki BLACKROLL®. Jest to trening dla osób w każdym wieku, polecany zarówno tym aktywnie uprawiającym sport, jak i tym prowadzącym siedzący tryb życia. Rolowanie pozwala zredukować napięcie mięśniowe, pozbyć się dolegliwości bólowych, pobudzić układ krążenia do wydajniejszej pracy. Trening rolowania w Fizjo4Life są prowadzone przez najlepszych specjalistów tej dziedziny w Polsce - międzynarodowych Master Trenerów BLACKROLL®, twórców programów szkoleniowych dla fizjoterapeutów i trenerów.

Trening rolowania, prowadzony jest pod kątem Twoich indywidualnych potrzeb, możliwości fizycznych oraz poziomu zaawansowania. Rolowanie to metoda rozluźniania powięzi, która wykonywana zgodnie z założeniami, realnie wpływa na wzrost efektywności treningowej oraz metod rehabilitacji zwiększających mobilność i gibkość ciała. Praca z certyfikowanym trenerem BLACKROLL® pomoże Ci zidentyfikować miejsca występowania nadmiernego napięcia, a następnie je wyeliminować. Regularne rolowanie poprawia jakość naszego codziennego funkcjonowania, pomaga zregenerować ciało, wpływa pozytywnie na poprawę postawy naszego ciała. Sprzęt niezbędny do rolowania znajduje się na sali treningowej. W trakcie zajęć trener pomoże Ci również dobrać odpowiedni sprzęt BLACKROLL®, z którego możesz korzystać samodzielnie w domu.

fizjo4life_rolowanie

Trening przygotowania motorycznego


fizjo4life_trening_motoryczny

Uprawiaj sport bezpiecznie, osiągaj lepsze wyniki i rozwijaj swoje możliwości!

Trening przygotowania motorycznego to złożony z wielu czynników proces, bazujący na indywidualnym podejściu. Przeznaczony jest dla wszystkich, którzy uprawiają sport, bez względu na dyscyplinę, wiek czy poziom zaawansowania. Nasz specjalista, poprzez odpowiednie, progresywne działanie, pomaga w dążeniu do rozwoju konkretnych zdolności motorycznych wymaganych w danej dyscyplinie sportowej. Odpowiednie przygotowanie motoryczne pomaga zwiększyć jakość oraz wydajność ruchu. Rekomendowane jest również dzieciom, jako przygotowanie do kolejnych etapów treningu i kształtowanie podstaw motorycznych.

Program przygotowania motorycznego opiera się na trzech poziomach:
- motoryce podstawowej – jest to m.in. trening funkcjonalny i terapeutyczny, nakierowany na korekcję deficytów w obrębie jakości fundamentalnych wzorców ruchowych (opiera się na badaniu FMS oraz uzupełniających testach funkcjonalnych); - motoryce ukierunkowanej – dostosowane do rodzaju dyscypliny i poziomu zawodnika kształtowanie zdolności motorycznych takich jak siła, moc, szybkość, zwinność, wytrzymałość; - motoryce specjalnej – jest to integracji powyższych elementów w warunkach specyficznych dla danego sportu. Planując program przygotowania motorycznego, nasz specjalista rozpoczyna od analizy wymagań danej dyscypliny oraz indywidualnych potrzeb osoby trenowanej. Przed rozpoczęciem treningu właściwego, trener przeprowadza testy motoryki podstawowej (m.in. ocenę funkcjonalną FMS) oraz w zależności od potrzeb, testy motoryki ukierunkowanej (ocena zdolności motorycznych).

Indywidualny trening jogi


Chcesz zainwestować w swój rozwój duchowy i fizyczny? Marzysz o pogłębieniu świadomości własnego ciała? Indywidualny trening jogi jest dla Ciebie doskonałym rozwiązaniem!

Joga uznawana jest za jedną z najstarszych praktykowanych do dziś metod samorozwoju człowieka. Słowo „joga” tłumaczy się jako kontrola, integracja, jedność. Głównym założeniem jogi jest rozwój wewnętrzny, polegający na zintegrowaniu ciała, umysłu i ducha. Pozycje w jodze to asany, których wykonywanie prowadzi do osiągnięcia najwyższego poziomu harmonii.

Joga angażując całe ciało, pozytywnie oddziałuje na sprawność fizyczną i psychiczną, wzmacnia odporność organizmu, korzystnie wpływa na układ kostny i mięśniowy, obniża poziom stresu, przyśpiesza metabolizm, zmniejsza ból i minimalizuje ryzyko zachorowań na choroby cywilizacyjne.

Indywidualna lekcja jest wyjątkową możliwością dla osób ambitnych, chcących wyciągnąć jeszcze więcej korzyści z uprawiania jogi. Nauczyciel dobierze indywidualny plan lekcji dostosowany do potrzeb oraz stanu zdrowia ucznia. Indywidualne treningi jogi są również opcją wszystkich tych, którzy wolą kameralną atmosferę, cenią sobie czas i chcą pracować nad sobą intensywniej, niezależnie od innych osób w grupie.

fizjo4life_joga

Indywidualny trening pilatesu


fizjo4life_Pilates

Jeżeli chcesz lepiej poznać swoje ciało, poprawić swoją kondycję, wysmuklić sylwetkę, a jednocześnie cenisz swój czas, to indywidualny trening pilatesu jest właśnie dla Ciebie!

Głównym założeniem metody pilates jest nauka świadomości własnego ciała. Jest ona oparta na ćwiczeniach wykonywanych z pełnym skupieniem na oddechu, odpowiednim wzorcu ruchowym i izolacji mięśniowej. Ruchy muszą być precyzyjne i płynne, a ułożenie ciała i technika powinny być kontrolowane.

Celem ćwiczeń jest ogólna poprawa kondycji, wzmocnienie mięśni (szczególnie mięśni posturalnych CORE, do których zaliczany jest mięsień poprzeczny brzucha, mięśnie dna miednicy, przepona oraz mięsień wielodzielny) poprawa koordynacji i równowagi, uelastycznienie mięśni, więzadeł i ścięgien, redukcja stresu oraz poprawa propriocepcji.

Indywidulany trening pilates jest świetnym rozwiązaniem dla każdej osoby, która chce rozwijać swoją sprawność fizyczną, a w szczególności dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z pilatesem lub są na zaawansowanym poziomie. Na treningu 1:1 instruktor poświęci odpowiednią ilość czasu na naukę kontroli pozycji wyjściowej i ułożenia ciała, prawidłowego oddechu i techniki. Trener dostosuje i zmodyfikuje ćwiczenia do indywidualnych potrzeb, możliwości i stanu zdrowia klienta. Indywidualne podejście pozwoli na odniesienie szybszych rezultatów, zdrowotnych i sportowych.