Kręgosłup stanowi główny element układu kostnego. Ten złożony układ w skład którego wchodzą kręgi oddzielone krążkami między kręgowymi oraz więzadła stabilizujące całość stanowią główną oś szkieletu, pełnią też dla niego funkcję podporowa. Jednocześnie w kanale utworzonym przez kręgi biegnie rdzeń kręgowy, który w ten sposób chroniony jest przed urazami.

SKUTECZNA terapia METODĄ FDM poprawa po każdej terapii.

Każdy z elementów budujących kręgosłup ustawiony jest pod ściśle określonym kątem względem siebie. Dzięki temu jest idealnie działającym systemem, który amortyzuje napięcia powstałe podczas ruchu. Te naturalne boczne krzywizny stanowią przyczep dla mięśni, łączą się także z  innymi kośćmi  co razem umożliwia nam prawidłowe poruszanie się.

Niestety ten fragment układu kostnego przysparza nam dużo problemów. Często ulega uszkodzeniom, czego konsekwencją są problemy bólowe ograniczające sprawność ruchowa.

Przyczyny urazów mogą być prozaiczne: nieodpowiednie zgięcie lub wyprostowanie się, dźwignięcie nadmiernego ciężaru, a także urazy komunikacyjne czy upadek z dużej wysokości. Dochodzić może wtedy do złamań w obrębie kręgów, stłoczeń, a także problemów z krążkami miedzykręgowymi.

Każde dysfunkcje kręgosłupa mogą być niebezpieczne dla zdrowia i życia. Problemy z  nim związane mogą objawiać się nie tylko bólami w tej okolicy, ale także bólami głowy, drętwieniem i bólami kończyn, zaburzeniami świadomości.

W chwili gdy zauważymy u siebie powyższe objawy, a  także deformacje kręgów obrzęki, krwiaki otarcia należy niezwłocznie skontaktować się z fizjoterapeutą.

Chcesz wiedzieć więcej o programie  zdrowy kręgosłup?

Jeśli opisane powyżej problemy dotyczą także Ciebie, nie zwlekaj jesteśmy w  stanie Ci pomóc. Zadzwoń i umów się na wizytę.