STAW SKOKOWY

Na połączeniu stopy i goleni znajduje się staw skokowy. Zbudowany jest w postaci idealnie do siebie pasującego zamka. W jego skład wchodzą z  jednej strony widełki utworzone przez zakończenia kości strzałkowej i piszczelowej, a z drugiej kość skokowa. Dzięki tej konstrukcji zapewniony jest jednopłaszczyznowy ruch stawu skokowego.

Mimo iż w obrębie tego stawu biegnie aż 13 mięśni, to żaden nie ma na nim przyczepu. Zastawiać by się można w jaki więc sposób staw ten ma zachowana motorykę. Ruchy zapewniane są przez system więzadeł i przenoszoną na niego motorykę kości goleni i stępu.

Taka budowa zapewnia stabilność i ochronę przed urazami, niestety siły działające podczas ruchu, np.: chodzenia i biegania powodują, ze także i ten staw nie jest w stanie uchronić się przed kontuzjami.

Najczęściej w obrębie stawu skokowego Dochodzi do jego zwichnięcia lub skręcenia. Do urazu dochodzi najczęściej w momencie gdy na nierównej powierzchni (choć nie jest to reguła) dojdzie do nienaturalnego wygięcia stopy, co w połączeniu z oddziałującą na nią siła doprowadza do uszkodzenia struktury stawu. Niejednokrotnie zwichnięciu lub skręceniu stawu towarzyszy pęknięcie torebki stawowej.

Do cięższych urazów w tym stawie możemy zaliczyć jego złamanie, stany zwyrodnieniowe oraz niestabilność układu kostnego.

SKUTECZNA terapia METODĄ FDM, poprawa po każdej terapii.

BÓL W KOSTCE?

Jeżeli boli Cie kostka, jest obrzęknięta, pojawił się krwiak, masz problemy z  ruchem stopy, próby poruszania nogą w kostce kończą się bólem, udaj się do specjalisty. Czas gra na Twoją niekorzyść, zlekceważone nawet niewinne urazy mogą skończyć się niestabilnością stawu, a także stanem zwyrodnieniowym.

STOPA

Idąc polną drogą, pośród zbóż i śpiewu ptaków, rzadko kiedy zastanawiamy się jak wiele musza udźwignąć nasze stopy. Ten złożony z 26 kości system nośny, połączony całym zestawem więzadeł nosi nas każdego dnia. Za jego ruchy odpowiedzialne sa mięśnie zewnętrzne (są to mięsnie, które jeden z  przyczepów mają poza obrębem kośćca stopy) oraz mięśnie wewnętrzne ( umocowane z obu stron na kościach stopy)

Dzięki prawidłowej budowie i pracy stóp możemy zachować prawidłowa postawę nie tylko w ruchu, ale także w stanie spoczynku ruchowego. W przypadku gdy pojawią sie jakieś nieprawidłowości w  ich motoryce skutki możemy odczuwać w innych częściach ciała.

Schorzenia dotyczące stóp mają różnorakie podłoże, zarówno chorobowe jak i urazowe powodujące ból to:

• Złamania w obrębie kości palców i śródstopia
  • Zniekształcenia kości palców i śródstopia, spowodowane nieodpowiednim obuwiem i zbytnim obciążeniem stóp zaburzającym prawidłową ich motorykę
  • Halluksy czyli koślawe paluchy
  • Płaskostopie
  • ostrogi piętowe

To wszystko może spowodować trudności lub nawet całkowicie uniemożliwić normalne funkcjonowanie, wiec gdy odczuwasz dolegliwości bólowe stóp (palców piety, śródstopia). Na palcach wystąpiły deformacje, palce lub/i stopa są sztywne, Ograniczone są możliwości ruchu bezwzględnie udaj się do fizjoterapeuty.

Zlekceważone dolegliwości mogą wpędzić Cię w spore kłopoty, a leczenie z czasem będzie dłuższe i mniej skuteczne.

Już dziś umów się do nas na wizytę