STAW RAMIENNY

Do składowych tego stawu zaliczamy kość ramienną i kości obręczy barkowej. Dzięki temu bierze udział w  ruchach w mechanice górnej części ciała.

Kontuzje braku są dość częste i dosięgnąć mogą każdego, nawet nieuprawiającego sportu. Dysfunkcje tego stawu są bardzo nieprzyjemne i utrudniają codzienną egzystencję, często też skutkują silnymi dolegliwościami bólowymi i rozwijającym się w jego obrębie stanem zapalnym związanym z nadwyrężeniem stawu.

Nie można lekceważyć objawów bólowych tej okolicy, szczególnie jeśli towarzyszy on każdemu ruchowi. Jeżeli dyskomfort odczuwasz także w nocy, lub gdy w tym czasie ból wzrasta, a Ty masz wrażenie, że tracisz sprawność ruchową ręki, a w stawie słyszysz „klikanie” to znaczy, że dzieje się cos złego i by zapobiec większym problemom ze stawem powinieneś  zgłosić sie do fizjoterapeuty.

SKUTECZNA terapia METODĄ FDM, poprawa po każdej terapii.

Przyjdź do nas otoczymy Cię kompleksową doskonałą opieką. Ulżymy w  bólu i pomożemy powrócić do normalnej sprawności.

STAW ŁOKCIOWY

Ten otoczony torebką stawowa staw znajduje się na połączeniu kości przedramienia i ramienia. Jest to bardzo złożona struktura, w jego skład wchodzą tak naprawdę 3 współdziałające stawy:

• staw ramienno-łokciowy;
  • staw ramienno-promieniowy;
  • staw promieniowo-łokciowy bliższy

SKUTECZNA terapia METODĄ FDM, poprawa po każdej terapii.

Jest on odpowiedzialny za ruchy ręką, jej zginanie i prostowanie. Wszelkie kontuzje w jego obrębie znacząco utrudniają codzienna egzystencję.

Ból w tej okolicy może mieć różnorakie podłoże

Urazowe:

• Zwichnięcie stawu
  • Skręcenie stawu
  • Pourazowe zapalenie torebki stawowej
  • Uszkodzenia więzadła i torebki i innych tkanek miękkich
  • Powstawanie myszek stawowych
  •  Pourazowe włóknienie stawu

Nieurazowe:

• Neuropatie kompresyjne
  • Zapalenie kaletek
  • Łokieć tenisisty – zmiany chorobowe, bardzo bolesne dotyczące przyczepów ścięgnistych mięsni prostowników nadgarstka w okolicy łokciowej
  • Łokieć golfisty – zmiany chorobowe, bardzo bolesne dotyczące przyczepów ścięgnistych mięsni zginaczy nadgarstka w okolicy łokciowej

Te dwie ostatnie przypadłości wbrew nazwie nie dotycząc tylko osób uprawiających te sporty. Zmiany te związane są bowiem z powtarzanymi nieustająco ruchami nadgarstka i łokcia, takimi jak pisanie na klawiaturze, obsługa myszki, prace krawieckie, a nawet duży nacisk podczas przykręcania śrub śrubokrętem.

Jeżeli zauważyłeś obrzęk i zaczerwienienie w okolicy stawu łokciowego, ból stawu, każdy ruch nadgarstka kończy się promieniowaniem dolegliwości bólowych aż do przedramienia i ramienia zgłoś sie do nas. Dzięki fachowej wiedzy i nowoczesnemu sprzętowi jesteśmy w  stanie Ci pomóc.