Rehabilitacja kolana skoczka

Co to jest kolano skoczka?

Kolano skoczka to inna nazwa dla schorzenia fachowo nazywanego tendinopatią rzepkową.  Polega ono na powstaniu stanu zapalnego w okolicy więzadła położonego tuz pod rzepką.

Jest on następstwem zbyt dużych przeciążeń oddziałujących na więzadła rzepki, np. przy skakaniu. Bardzo często powstaje w chwili gdy zintensyfikowane są ćwiczenia np. na twardym podłożu, innym niż dotychczas oraz przy nieprawidłowej biomechanice kończyny a także przy obniżonej elastyczności mięśni.

Skuteczna terapia metodą FDM – poprawa po każdej terapii.

Objawy kolana skoczka

Ponieważ problem ten narasta powoli, czasami pacjenci zrzucają winę za ból na jednorazowe przeciążenie kolana. Początkowo pojawia się przemijający ból pod kolanem, szczególnie silny przy podskokach. Pacjent mówi o wrażeniu sztywności w  stawie i ucisku. Po pewnym czasie przy nieleczonej tendinopatii ból narasta by przekształcić się w ból chroniczny.

Jeśli stwierdzisz u siebie, powyższe objawy skonsultuj sie jak najszybciej ze specjalista, który pokieruje twoją terapią. Schorzenie to wymaga bezwzględnie leczenia. Sam z siebie powinieneś ograniczyć aktywność ruchową, która mogła by dodatkowo obciążać więzadło, robić lodowe okłady, stosować ćwiczenia mające za zadanie rozciąganie mięśni ud, kubkiem  z lodem wykonywać masaż okolicy położonej poniżej rzepki.

Ćwiczenia, a kolano skoczka

Wiele osób uważa, ze ćwiczenia świetnie pomagają na związany z  tendinopatią rzepkową ból. Faktycznie pod wpływem ciepła powstającego przy ruchu ból ustępuje na krótki czas, ale powraca, więc zbawienny wpływ ćwiczeń na to schorzenie jest pozorny. Za to konsekwencje nieprawidłowej aktywności fizycznej mogą skutkować dalszym przeciążaniem więzadła i komplikować leczenie, wydłużając okres rekonwalescencji.

Dołącz do naszej społeczności:

Dawka wiedzy prosto od specjalistów

Najnowsze porady i informacje o tym jak dbać o swoje zdrowie, podane w zrozumiały sposób przez naszych specjalistów.

Jeden mail tygodniowo, bez spamu

Nie będziemy zasypywać Cię zbędnymi wiadomościami, gwarantujemy jedną porcję wskazówek tygodniowo.

Możesz słuchać lub czytać

Bez względu na to jaką formę nauki preferujesz, nasz podcast i artykuły pozwolą Ci zdobywać wiedzę tak jak lubisz.

Rehabilitacja kolana skoczka

Podczas pierwszej wizyty specjalista na podstawie wywiadu i badań określi rozległość urazu i na tej podstawie ustali tok dalszego postępowania. W terapii podstawa jest zmiana dotychczasowej aktywności fizycznej na taka, która mniej przeciąża więzadła, zestaw ćwiczeń rozciągających, wspomaganych masażami oraz ćwiczenia wzmacniające.

Leczenie kolana skoczka

Dobrze prowadzone leczenie, nie tylko pozwoli powrócić pacjentowi do zdrowia, ale także w dużym stopniu pozwoli zapobiec powtórnym urazom więzadła.

Kamil Góra

Z Kamilem poszukasz odpowiedniego dla siebie balansu w aktywności fizycznej, dzięki czemu wzmocnisz swoje ciało bez ryzyka przeciążeń.

Michał Polański

Możesz być pewien/pewna, że Michał nauczy Cię dużo o Twoim ciele, jego dolegliwościach i ich przyczynach, a także dobierze odpowiednie metody działania.

Rehabilitacja dorosłych 30 min od 100zł
Rehabilitacja dorosłych 60 min od 200zł

Pomagamy pacjentom zapomnieć o bólu i problemach z poruszaniem się. Wspieramy w powrocie do sprawności po kontuzjach czy interwencjach chirurgicznych.