Terapia Punktów Spustowych – Punkt spustowy to miejsce bardzo wrażliwe w obrębie tkanek, które jest bolesne pod uciskiem i powoduje ból promieniujący oraz inne objawy w odległych miejscach np. gęsia skórka. Istnieje klika metod ich likwidowania 1. Progresywny nacisk 2. nacisk przerywany 3. nacisk z ruchem 4. nasłuch

objawy występowanie punktów spustowych:

1.wyczuwalne zgrubienie w obrębie mięśnia

2.bolesne i wrażliwe zgrubienie o charakterze wyczuwalnej grudki

3.rozpoznawlny przez pacjenta ból w wyniku kompresji tego punktu

4.lokalny skurcz mięśnia podczas uciśnięcia

5. ograniczenie ruchomości w stawie

6. osłabienie siły mięśniowej

7.ból podczas rozciągania mięśnia

Techniki Aktywnego Rozluźniania – Techniki polegające na utrzymaniu stałego nacisku lub zablokowaniu tkanek podczas gdy wykonywane jest jednocześnie jej rozciaganie pasywne lub aktywne. Zablokowanie  może odbyć się w poprzek, między włóknami lub między mięśniami. Techniki te są bardzo efektywne dla osób które wymagają wzrostu elastyczności mięśni (mikro urazy, operacje, blizny, stare bolesne kontuzje) Techiniki te powinny być stosowane w celu zapobiegania dużym kontuzjom (urazom)  takim jak zerwanie mięśni czy ostry ból.

Mięśniowo-powięziowe rozluźnianie – to kombinacja unikalnych metod leczenia zaburzeń w obrębie tkanek miękkich, a w szczególności kompleksu mięśniowo-powięziowego. Powięź tworzy największy kompleks tkankowy w ciele człowieka. Jest płaską włóknistą tkanką, która otacza ciało pod skórą. Otacza i przedziela mięśnie oraz grupy mięśniowe dzieląc ja na warstwy. Techniki rozluźniania są bezpieczne i nie doprowadzają do nadmiernego rozciągniecia mięśni tak jak to może wystąpić w przypadku rozciągania. Terapia może być stosowana jako krótko i długo terminowa w ostrych jak i przewlekłych stanach chorobowych.

Techniki Energizacji Mięśni (Muscle Energy Technigue) Jest to unikalny zbiór metod różnych szkół mających swoje pochodzenie w ortopedii, fizjoterapii, osteopatii oraz chiropraktyce, wykorzystujący ruch i siłę pacjenta w celu likwidowania zaburzeń w obrębie tkanek miękkich.

Techniki te można stosować gdy: zaobserwujemy wzmożone napięcie mięśni, przykurcze pochodzenia mięśniowego oraz łącznotkankowego, spastykę, osłabienie fizjologiczne mięśni, obrzęk miejscowy, zastój żylny, ograniczenie ruchomości stawów wynikających z dysfunkcji tkanek miękkich.

Mogą być stosowane zarówno u  pacjentów z ostrymi stanami bólowymi jak również u osób chorych przewlekle np. w chorobach reumatycznych czy osteoporozie.

Terpia Manualna Specjalistyczne techniki wykonywane przez wykształconych specjalistów mające na celu likwidację dolegliowści poprzez usunięcie mechanicznych przyczyn bólu. Najczęściej są to:

Mobilizacje – przywracają prawidłową funkcję stawów kręgosłupa i kończyn poprzez unormowanie tzw. ślizgu stawowego,

Manipulacje – zmniejszają lub likwidują ból zablokowanej okolicy i przywracają prawidłową ruchomość stawów kręgosłupa i kończyn,

Techniki Mulligan’a – korekcja bolesnego ruchu w stawie poprzez mobilizacje przy ruchu

Neuromobilizacje – wprowadzanie bezbolesnego napięcia do nerwów, kanału kręgowego i splotów nerwowych, wykonywane aby uwolnić zablokowania struktur nerwowych i doprowadzić do zniesienia bólu chorego miejsca. Techniki te mogą być stosowane w przypadku bardzo ostrych i bolesnych stanów, ponieważ terapię prowadzić można pośrednio czyli z daleka od miejsca powstawania bólu.

Kinesiology Taping to metoda, polegająca na aplikacjispecjalnego plastra w miejsce bólu. Jego struktura jest bardzo podobna do skóry przez co nie blokuje on ruchów i jest nieodczuwalny dla pacjenta. Metoda ta pozwala na osiąganie doskonałych rezultatów terapeutycznych przez działanie plastra kinesiology tape/k-active tape.

Można go stosować na wiele sposobów i na wiele dolegliwości między innymi: bóle kręgosłupa, bóle mięśni, stany po urazach mięśni i stawów, stany po operacji, obrzęki limfatyczne, osłabione lub bolące mięśnie. Jest on dobrze akceptowany przez większość pacjentów, działa zgodnie z funkcjonowaniem organizmu przez 24 godziny na dobę, a nie tylko podczas sesji terapeutycznej i nie wyklucza stosowania innych form terapii.

Bezpieczny w stosowaniu dla każdej grupy wiekowej, nie posiada lateksu ani żadnych środków przeciwbólowych i rozgrzewających. Jego fenomen zawdzięczamy strukturze i sposobie przyklejenia do ciała pacjenta przez wyspecjalizowanych terapeutów.

Masaż – to specjalistyczny zabieg fizjoterapeutyczny polegający na głaskania, ugniatania, rozcierania, oklepywania ciała w odpowiedniej kolejności i kierunku. W niektórych przypadkach wykonuje się również wibrację czy też innego rodzaju specjalistyczne chwyty, pomagające w uzyskaniu pożądanego efektu. Masaż może mieć cele lecznicze, relaksacyjne lub przygotowywać mięśnie do wysiłku.

Masaż klasyczny

Masaż sportowy